În anii ’90, când se desfăşura marea bătălie a inginerilor pentru cea mai fiabilă şi puternică maşină, cei de la Opel au creat lupul în blană de oaie. Fiara care lăsa în urmă renumitele M5 E34 şi E500 W124, era numit Lotus Omega.

Lotus-ul era construit pe baza lui Opel Omega, un sedan menit să ducă familiştii la odihnă în munţii Alpi. Unicul lucru cu ce putea să se laude modelul stock, era motorul de top în şase cilindri, 3.0 litri volum, care dezvolta 204 CP şi un cuplu motor de 270 Nm.

Pentru ai dărui o inimă puternică modelului Lotus Omega, motorul sus menţionat a fost dezmembrat în totalitate şi asamblat de la zero, manual. Capacitatea cilindrică a fost mărită până la 3.6 litri şi s-au adăugat două turbosuflante. În rezultat maşina cu noul propulsor producea 377 CP şi 570 Nm, cifre mai mult decât impresionante pentru acele timpuri.

Pentru că suspensia stoc, dar şi multe alte agregate nu puteau face faţă acestei puteri monstruoase, au fost folosite elemente din Chevrolet Corvette ZR-1. Astfel a fost împrumutată cutia de viteze, ambreiajul şi elemente ale suspensiei.

Constructorul german planifica să asambleze 1100 de unităţi, însă din cauza preţului exorbitant, Lotus Omega, a fost produsă în număr total de numai 950 de exemplare, unul dintre care se regăseşte şi în ţara vecină, România. Pozele cu cel ce a devenit legendă peste mai mai mult de 25 de ani de la producere, au fost postate de un internaut pe o reţea de socializare. Nu se specifică cine este stăpânul, însă cunoaştem că se află în Judeţul Maramureş, este exemplarul cu numărul 288 şi a fost filmată în spotul publicitar, Lotus Omega, care îl puteţi vedea mai jos.

 

NICIUN COMENTARIU