Istoria modelelor create la Uzinele Auto Pitești este una plină de reticențe și ascunde multe eșecuri și reușite petrecute în perioada în care România era condusă de Nicolae Ceaușescu. Una dintre mașinile desenate de specialistii fabricii este cea dedicată exclusiv studenților, care erau nevoiți să meargă acasă din centrele universitare ale căror cursuri le urmau.

Dacia 650 a fost văzută, din păcate, doar pe hârtie. Nicolae Ceaușescu planifica sa creeze condiții propice viitorilor intelectuali ai țării pe atunci comuniste, însă totul a rămas la stadiul de proiect, astfel că nimeni nu a mai apucat să o vadă ieșind pe ușile uzinei.

Cum ar fi trebuit sa arate? Asemenea Daciei Lastun, sau Dacia 500, însă ceva mai performantă. Mașina pentru studenți avea un motor de 650 cmc, cu doar doi cilindri și putea atinge o viteză maximă de 110 kilometri pe oră, fiind inițial concepută pentru deplasarea în mediul urban.

Potrivit previziunilor, Dacia 650 ar fi avut un consum de-a dreptul incredibil, respectiv 3 litri la suta de kilometri, iar tracțiunea era pe față. Schimbatorul de viteze urma sa fie poziționat în apropiere de volan, asemenea modelelor Trabant.

Din păcate pentru studenți, aceștia nu s-au bucurat de autoturismul pe care Ceaușescu voia să-l construiască pentru ei și au continuat să bată drumul către case cu ajutorul trenurilor.

NICIUN COMENTARIU