Yamaha este un producător bine cunoscut grație motocicletelor pe care le construiește, însă japonezii au avut în trecut și încercări de a intra pe piața de automobile. În anul 1989, niponii au fost prezenți în Formula 1 ca furnizor de motoare, echipând câțiva ani la rând monoposturile echipelor: West Zakspeed, Brabham, Jordan și Tyrell.

Tot la începutul anilor ’90, Yamaha se gândește să investească în construcția unui supercar folosind experiența acumulată în Formula 1. Pentru proiectarea acestuia, niponii au apelat inițial la serviciile unei companii germane, dar condițiile nu i-au satisfăcut și s-a decis ca viitorul model să fie construit în colaborare cu compania subsidiară Ypsilon Technology.

De consultanță pe partea de inginerie s-au ocupat britanicii de la IAD, însă după numeroase neînțelegeri cu Yamaha, aceștia au renunțat să mai colaboreze. În anul 1992, brand-ul japonez asamblează trei prototipuri OX99-11, iar la scurt timp, din motive financiare, constructorul este nevoit să abandoneze definitiv proiectul.

Supercarul se lăuda cu un design neobișnuit și futuristic, inspirat de mașinile de Grupa C. Modelul era capabil să găzduiască doi pasageri, avea un șasiu confecționat din fibră de carbon și era pus în mișcare de un motor V12 de 3.5 litri volum, care dezvolta 440 de cai putere și se turează până la limita impresionantă de 10.000 rpm!

Unul dintre aceste prototipuri este acum de vânzare iar prețul cerut este de 1.3 milioane de dolari! Din păcate, vânzătorul nu oferă mai multe detalii, dar specialiștii din domeniu sunt de părere că dacă ar fi intrat în producție, Yamaha OX99-11 ar fi costat circa 800.000 de dolari în anii 1990.

NICIUN COMENTARIU