În anii ’70, Mercedes-Benz construiește o serie de supercaruri experimentale C111, care au reușit să înregistreze mai multe de recorduri mondiale de viteză maximă! Cele patru versiuni ale modelului C111 s-au dovedit a fi într-atât de reușite încât chiar și în ziua de astăzi apar noi informații și articole despre aceste supercaruri, mai ales că unele dintre ele s-au păstrat într-o formă tehnică perfectă.

Dar iată că despre eroul posterelor din anii ’90, Mercedes C112, într-un fel sau altul toți au reușit să uite. Acest lucru este oarecum trist, având în vedere că modelul era cât pe ce să fie produs în serie și să facă o adevărată revoluție în industrie!

Copleșiți de succesul modelului C111, care defapt era un laborator experimental pe patru roți, cei de la Mercedes-Benz au decis să construiască un supercar care ar fi produs în serie și ar combina perfect designul spectaculos și eficiența la capitolul tehnic. Proiectul gândit era să transforme un prototip construit pentru curse într-un supercar destinat drumurilor publice!

Data exactă setată pentru lansare nu se cunoaște, dar primele machete și schițe ale lui C112 datează de la sfârșitul anilor 1980. Pe prim plan era aerodinamica, direcția în care Mercedes-Benz se putea deja lăuda cu o experiență vastă, deși unii nu ar fi de acord dacă ar fi să studiem prototipurile CLR.

Experiența acumulată se datora nu doar procesului de creare a celebrului C111, dar și grație cooperării cu elvețienii de la Sauber, împreună cu care au fost construite prototipurile pentru Groupe C – Sauber C8 și Mercedes C11. Ultimul dintre care s-a clasat pe primul loc în clasamentul constructorilor al Campionatului Mondial de anduranță din anul 1990!

Ingineria de înaltă precizie și simularea computerizată a permis introducerea la baza lui C112 a unei tehnologii extrem de rar întâlnite pe atunci la modelele de serie – aerodinamica activă! Cu toate acestea, nemții nu erau primii în acest domeniu, fiind întrecuți mai devreme de modelul Lancia Thema 8.32 care era dotat cu un eleron retractabil.

Rezultatul câtorva ani de muncă aprigă a fost prezentat în anul 1991, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Modelul C112 era realizat într-un stil specific supercarurilor din acele timpuri, dar care combina perfect tradițiile celor de la Mercedes, reprezentate de ușile sub forma aripilor de pescăruș (gullwing door) și curentele moderne precum stopurile împrumutate de la Roadster-ul SL în caroseria R129!

C112 a primit panouri de caroserie confecționate din Aluminiu și Kevlar. Acesta avea un indice aerodinamic de 0.30 Cx, la fel ca și modelul Nissan 370Z proiectat în zilele noastre.

Cele mai interesante caracteristici ale lui C112 le găsim la posterior. În primul rând, este vorba despre eleronul activa care era capabil să-și modifice forma și să acționeze ca o frână aerodinamică. Mai mult ca atât, un rol important avea și difuzorul imens absolut funcțional, care asigura o apăsare mai eficientă a caroseriei la viteze mari.

Și într-un final, tot în partea din spate era instalat motorul! Unitatea V12 de 6.0 litri volum, era defapt același motor folosit pe modelul 600 SL, dar grație unui sistem de evacuare îmbunătățit și pereților nichelați ai cilindrilor, puterea totală crescuse până la 408 cai putere!

Datorită aerodinamicii excelente și a motorului puternic, C112 accelera de la 0-100 km/h în doar 4.9 secunde, iar viteza maximă a atingea limita de 310 km/h! Aceste performanțe erau atinse, fără launch control și cu o transmisie manuală cu șase viteze care lega motorul de axa spate.

Suspensia inteligentă care este un lucru obișnuit pentru Mercedes-urile moderne, deja atunci era instalată pe legendarul C112. Anume pe acest model a debutat sistemul de suspensie hidraulică Active Body Control.

Ei bine, calitatea interiorului acestui Mercedes, desigur că era cu un cap peste concurenți. Amintiți-vă de felul în care arătau modelele Ferrari de atunci! C112 oferea un habitaclu echipat cu volan cu airbag, geamuri electrice și climă, scaune tapițate cu piele naturală încălzite și ventilate, un sistem audio premium și o izolare fonică excepțională care nici nu putea fi comparată cu ceea ce propuneau britanicii sau italienii.

În ciuda abundenței de sisteme electronice și a cabinei pline cu materiale premium, greutatea supercarului era la un nivel acceptabil – 1567 de kilograme! Testele au confirmat corectitudinea tuturor calculelor, astfel că modelul se conforma standartelor înalte Mercedes-Benz. S-ar părea că succesul lui C112 era unul indubitabil, însă din păcate, conducerea Daimler a decis că un astfel de proiect ar fi inutil.

În pofida faptului că, la momentul închiderii Salonului Auto de la Frankfurt, cei de la Mercedes deja aveau 700 de comenzi pentru C112, managerii au considerat că Mercedes acum o duce bine și nu duce lipsă de un supercar tehnologizat la moment.

Proiectul a fost închis iar Mercedes C112 a rămas să fie doar un concept unic și unicul supercar al nemților de la Daimler până la apariția lui McLaren SLR (desigur dacă ar fi să nu luăm în calcul legendarul CLK GTR).

Se pare că cei de la Daimler și în ziua de azi regretă că au scăpat posibilitatea de a un model revoluționar. Acest lucru îl observăm când privim spre AMG Project One, care pare a fi inspirat anume de la C112, deși la posterior vechiul supercar arată mai impresionant!

NICIUN COMENTARIU