Porsche a lansat oficial primul său model electric Taycan, la un eveniment special care s-a desfășurat simultan în Germania, Canada și China! Noul model a format rânduri de clienți la reprezentanțe, iar dacă acesta va reuși să colecteze suficiente precomenzi, ar putea deveni mai popular decât legendarul 911!

Porsche Taycan este construit pe arhitectura PPE (Premium Platform Electric), proiectată special pentru modelele electrice. Pentru început, constructorul a dezvăluit două versiuni a liftback-ului: Turbo și Turbo S. Ulterior va mai apărea și varianta Taycan 4S.

Atât varianta Turbo, cât și Turbo S sunt echipate cu două motoare full electrice, câte unul pe fiecare axă. Taycan Turbo va fi capabil să ofere 625 CP și 850 Nm, iar în cazul în care este pornită funcția Launch Control, se activează modul Overboost care forțează sistemul de propulsie până la 680 de cai putere! În aceste condiții accelerarea de la 0-100 km/h durează 3.2 secunde, iar exercițiul 0-200 km/h se desfășoară în 10.6 secunde. 

Turbo S este destinat clienților care își doresc un vehicul electric de performanță. Astfel această versiune este gata să pună la dispoziție 625 CP și un cuplu de 1.050 Nm. Atunci când este activat Launch Control, puterea maximă crește până la 761 CP. Turbo S este capabil de un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 2.8 secunde, iar pentru repriza 0-200 km/h are nevoie de 9.8 secunde.

Viteza maximă anunțată de germani pentru ambele versiuni este de 260 km/h. Taycan Turbo este alimentat de o baterie cu o capacitate de 93.4 kWh, care asigură o autonomie cuprinsă între 381 și 450 de kilometri, în timp ce Turbo S de o baterie de 94.3 kWh care promite o autonomie între 388 și 412 kilometri, în dependență de stilul de condus al șoferului. Valori măsurate conform noului ciclu WLTP.

Oficialii Porsche declară că de la o stație de alimentare rapidă, Taycan poate înmagazina în timp de 5 minute energie suficientă pentru a parcurge 100 de km. Totodată, Taycan are nevoie de 22 de minute și 30 de secunde de încărcare la o priză rapidă pentru ca bateria să ajungă de la 5% la 80%.

Primul Porsche electric va fi dotat cu un sistem de direcție integrală, dar și cu o transmisie cu două rapoarte. Constructorul german spune că prima treaptă va fi folosită la pornirea rapidă de pe loc, iar cea de-a doua este utilizată pentru un parcurs cât mai eficient și pentru o viteză maximă cât mai mare. 

Șoferul noului Porsche Taycan va putea alege unul din cinci moduri de rulare: Range, Normal, Sport, Sport Plus și Individual. Noul EV va fi echipat și cu sistemele Porsche Active Suspension Management, Dynamic Chassis Control Sport și Porsche Torque Vectoring Plus. 

Pe piața din Republica Moldova, Porsche Taycan Turbo are un preț de pornire de 132.000 euro, în timp ce vârful de gamă Taycan Turbo S pornește de la 161.000 de euro!

NICIUN COMENTARIU