Când, cum și în ce condiții am putea avea o autostradă, puteți citi pe site-ul agora.md, noi însă am selectat doar o mică parte din acel material și anume, porțiunile și localitățile de autostrada despre care se vorbește atât de mult.

Potrivit agora.md, pe teritoriul Republicii Moldova, autostrada urmează să înceapă lângă orașul Ungheni și să urmeze traseul E58, pe lângă localitățile Pîrlița și Cornești.

Ulterior, autostrada va trece pe traseul M14 (cunoscut în popor și sub denumirea de „betoncă”), urmând să treacă în dreptul Chișinăului pe lângă Cricova.

Ulterior, proiectul prevede două posibilități de continuare a traseului autostrăzii – prin Transnistria (pe lângă Cuciurgan) sau pe traseul care duce spre postul vamal Palanca (prin raioanele Căușeni și Ștefan Vodă), prima posibilitate fiind mai probabilă (a se vedea harta de mai jos).

Costul proiectului se ridică la câteva miliarde de euro. Numai costul studiului de fezabilitate pentru acest proiect este de 10 milioane de euro pentru secțiunea Ungheni-Chișinău, 22 de milioane de euro pentru secțiunea Chișinău-Odesa.

Totodată, costul proiectului se estimează la 1 miliard de euro pentru secțiunea Ungheni-Chișinău și 1,8 miliarde de euro pentru secțiunea Chișinău-Odesa.

Odesa – punctul final.

NICIUN COMENTARIU