Deşi ţara noastră încă nu se află sub ameninţările de ninsori abundente şi nici troenită de zăpezi nu este, totuşi majoritatea şoferilor şi-au echipat deja automobilele cu anvelope de sezon. Există însă şi automobilişti care mai lungesc toamna şi încă nu s-au apreciat cu tipul roţilor de cumpărat. Întrebarea e, „de iarnă, sau all-season”?

Unii au cam exagerat, optând pentru avenlopele cu crampoane şi astfel nu doar că deteriorează asfaltul, dar îşi pun şi viaţa proprie în pericol. Aşa cum noi nu circulăm pe drumuri „îngheţate”, aceste crampoane nu fac decât să reducă aderenţa cu asfaltul iar în caz de frânare de urgenţă cel mai probabil că vor patina direct spre obstacol. Sperăm că nu aţi procedat la fel…

Dacă v-aţi făcut deja alegerea şi ştiţi ce aveţi de cumpărat e bine. Iar dacă sunteţi încă în dubii, vă invit să aruncaţi o privire la textul de mai jos, în speranţa că vă va fi de folos.

Aşadar. Ce este anvelopa specială de iarnă? Da, aia cu fulguleţ!
Întâi de toate, pentru a face faţă cu succes temperaturilor reci, adică să rămână moale, atunci când totul în jur a îngheţat, această anvelopă trebuie să fie dospită şi coaptă din materiale şi compozite total diferite faţă de o anvelopă de vară. Pentru o mai bună aderenţă şi confort, anvelopa trebuie să rămână elastică chiar şi în cele mai ostile condiţii (temperaturi negative). Un alt factor care face diferenţa este profilul (desenul) special gândit, astfel că suprafaţa de rulare a cauciucului, va avea blocurile ceva mai distanţate, pentru a „săpa” mai uşor în zăpadă. Tot aici, veţi observa şi canalele de evacuare a apei mai permisive, pentru a evita acvaplanarea.

Ce este anvelopa all-season?
Şamponul 2 în 1 tot acolo e. Trebuie să ştii că nu poţi avea o podoabă capilară de invidiat folosind un gel de duş, pentru păr. Cam aşa stă treaba şi cu anvelopele care cică ar corespunde cerinţelor atât în sezonul de vară cât şi iarna. Este adevărat că, componenţa cauciucurilor all-season, este cumva mai apropiată de cele de iarnă, doar că acest lucru ar însemna o elasticitate mult prea înaltă, ceea ce sporeşte uzura pe timp de caniculă, atunci când temperatura anvelopei este mult mai mare iar sarcinile căreia este expusă o vor afecta considerabil. Şi dacă iarna, treacă-meargă, în dependenţă de nivelul de precipitaţii şi temperaturile de afară, te descurci cu anvelope all-season, atunci vara trebuie să ţii cont de faptul că circuli pe anvelope caracteristicile căreia înclină mai mult spre exploatarea pe timp de iarnă. Distanţa de frânare ar putea creşte considerabil, aderenţa în viraje nu va mai fi aceeaşi, iar stabilitatea la viteze înalte la fel, va fi pusă sub pericol.

 

În concluzie, selecţia tipului de anvelope, nu poate fi pusă decât pe seama proprietarului automobilului. Puteţi opta pentru anvelope mixte, all-season, dacă exploataţi automobilul mai mult în oraş, unde drumurile sunt curăţate frecvent pe timp de iarnă, temperaturile nu coboară prea mult sub zero, viteza de rulare este mică iar automobilul nu e vreun sportcar care derapează la cea mai mică apăsare de accelerator. Aceleaşi anvelope pot fi utilizate vara, din nou, dacă temperaturile nu urcă foarte mult, încât să încingă asfaltul la maxim (ceea ce începe să devină o normalitate), iar automobilul circulă mai mult în regim urban.

Însă pentru siguranţa maximă a dvs şi a pasagerilor dvs, cât şi a celor din jur, vă recomandăm să echipaţi automobilul exclusiv cu anvelope proiectate pentru sezonul corespunzător. Astfel veţi putea utiliza la maxim potenţialul vehiculului în toate condiţiile de drum, cu mai puţin risc şi desigur mai siguri pe sine. (Dar nici să abuzaţi de ele!)

NICIUN COMENTARIU