După o amplă camapanie de promovare, cei de la Aston Martin prezintă în sfârșit primul lor SUV, care primește numele DBX. Debutul a avut loc câteva ore în urmă în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles!

Modelul britanicilor care vine să ajute constructorul să depășească perioada financiar dificilă pe care o traversează în acest moment, este dezvoltat pe o arhitectură absolut nouă și primește o structură confecționată din aluminiu, grație căreia masa totală este de doar 2.245 kg.

Potrivit reprezentanților Aston Martin, noua platformă a permis obținerea performanțelor aerodinamice pe traseu și pe drum avariat, dar și un spațiu mai generos la interior.

Constructorul declară o gardă la sol a modelului DBX de 190 mm, care însă poate fi mărită până la 235 mm cu ajutorul unei suspensii adaptive, a sistemului de control eARC și a unui set de amortizoare adaptive electronice. Totodată, garda la sol poate scădea cu 50 mm, în cazul în care este nevoie de o manevrabilitate sporită pe șosea.

Limbajul de design ales de Aston Martin pentru SUV-ul DBX implică o grilă inspirată de la modelele precedente din gama constructorului, jante cu diametrul de 22 inch disponibile în două versiuni și un posterior ce folosește elemente deja văzute pe modelul Vantage.

La capitolul interior, DBX oferă un volan cu un design regândit și scaune proiectate după modelul celor folosite pentru DB11. Britanicii scot în evidență și spațiul disponibil pentru pasagerii de pe bancheta din spate, care au la dispoziție 1.016 mm la nivelul capului și 1.060 mm la nivelul picioarelor.

DBX oferă totodată un instrumentar de bord digital cu ecran cu diagonala de 12.3 inch, în timp ce display-ul principal este poziționat central și are o diagonală de 10.25 inch. În varianta de bază, DBX are un sistem audio de 800 W cu 14 difuzoare, porturi USB și prize de 12 volți atât în față, cât și în spate.

Sistemul de propulsie al lui Aston Martin DBX, este alcătuit dintr-o unitate Twin-turbo de 4.0 litri volum împrumutat de la DB11 și Vantage, care după o serie de modificări aplicate de inginerii constructorului asigură un total de 550 CP și 700 Nm. Puterea este gestionată de o transmisie automată cu nouă rapoarte și un sistem de tracțiune integrală, care asigură în aceste condiții o accelerare de la 0-100 km/h în 4.5 secunde.

Pe foaie, Aston Martin DBX indică un consum în regim mixt de 14.3 litri/100 km. Șoferul are posibilitatea de a alege dintre șase moduri de condus, printre care patru adaptate pentru șosea, și două pentru off-road.

Primul SUV din istoria Aston Martin este echipat cu numeroase sisteme de asistență precum: Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Warning (FCW), Autonomous Emergency Braking (AEB), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keep Assist (LKA), Lane Change Warning (LCW), Rear Cross Traffic warning (RCT), Traffic Sign Recognition (TSR), Blind Spot Warning (BSW) sau Door Opening Warning (DOW).

Aston Martin DBX este deja disponibil pentru a fi comandat, însă primele unități vor fi livrate începând cu a doua jumătate a anului 2020. Britanicii au anunțat prețul de pornire doar pentru piața din Germania care începe de la 193.500 de euro.

NICIUN COMENTARIU