Ce faci când ți-e cald? Mergi la umbră nu? La o terasă, bei un suc, o apă plată ceva, stai în bătaia unui sistem de aer condiționat, găsești tu o soluție să te răcorești! Dar ce face mașina ta? Te-ai întrebat vreoadată cât de mult are de suferit dacă o lași în soare?

Bine, câțiva dintre voi veți spune că mașina a fost proiectată să reziste în cele mai proaste condiții climaterice și chiar și testată în aceste împrejurimi. Asta însă nu înseamnă că nu o afectează deloc temperaturile înalte. Deci dacă vrei să îți păstrezi mașina pe un termen cât mai îndelungat, citește în continuare ce mai exact se poate defecta și cum să o protejezi. Pe parcursul verii, temperaturile ating constant 32-35 de grade în timpul zilei, astfel că anumite componente ale maşinii vor avea de suferit. După grindină, temperaturile înalte sunt inamicul numărul doi al automobilului tău.

Frânele
Mai exact furtunele de cauciuc, care vin din conductele principale și duc către etrieri. În special dacă acestea sunt mai vechi, riscul ca furtunele să crape la un moment dat este destul de ridicat. Da, nu sunt expuse direct razelor solare, însă la nivelul solului, temperaturile ajung și la 100 de grade Celsius. Iată de ce este bine să ții cont de acest aspect și dacă știi că sunt mai vechi, înlocuiește-le la timp, evitând o situație extremă și foarte neplăcută.

Suspensia
Amortizoarele mașinii funcționează fie cu gaz, ulei, sau cu ambele tipuri. Cel mai afectate însă, sunt cele cu ulei. Anumite elemente cum ar fi garniturile de etanșare se dilată sub efectele căldurii sau chiar pot crăpa, iar uleilul hidraulic se va scurge.

Zgomote în salon
Expunerea constantă la temperaturi înalte ce pot depăși 70 de grade la nivelul solului, îți va aduce peste un timp simfonia plasticului mai aproape de urechile tale. Tot ce ține de panouri interior, produse din plastic, fixate cu prinderi din plastic (cleme), vor începe să ”joace” și să scârțâie în denivelări, iar gropi, Slavă Domnului, noi avem destule. Practic tot ce e din plastic va îmbătrâni mult mai rapid

Planșa de bord
Bordul este cel mai expus la căldura soarelui. Dacă nu suntem atenți unde parcăm mașina, sau nu aplicăm o protecție antisolară (folia de aluminiu reflectorizantă) s-ar putea să o vedem crăpată în unele locuri. Nu este neapărat o regulă, însă contează foarte mult acest aspect la o mașină mai veche de ani.

Volanul
Cât de ciudat nu ar suna, dar volanul degradează nu de la frecatul cu mânile ci de la temperaturi înalte, doar că transpirația de pe mâni contribuie la acest lucru, așa cum conține săruri și substanțe chimice. Toată chimia pătrunde în materialul din care este confecționat volanul producând în timp mici fisuri, iar fenomenul este accentuat de soare. La fel și pielea în care este tapițat volanul va avea de suferit mai mult dacă este expusă constant la soare și pe deasupra, aveți mânile murdare/transpirate.

Geamurile
Parbrizul, este acoperit cu un strat protector foarte fin și care desigur că se șterge în timp. În deosebi după ce va fi supus la tot felul de tratamente termice, adică expunerea la soare, parbrizul se va mătui, folia de protecție împotriva razelor ultraviolete, la rândul ei va fi sacrificată.

Electronica
Sistemul electric al mașinii, are kilometri întregi de fire, prin toată mașina. O adevărată rețea de cablaj asigură comunicare între mai multe module și componente electronice. Să nu vă vină drept surpriză ziua în care sistemul de iluminare, cel de are condiționat, geamurile electrice sau alte funcții acționate electric nu mai răspund la comenzi.

Prin urmare, obiceiul de a vă proteja mașina de razele solare, un loc răcoros, la umbră, sau o parcare subterană, cu siguranță că va bucura sufletul mașinii voastre. Asta dacă sunteți convinși că îl are și nu e doar o bucată de fier!

Drum bun să aveți!

NICIUN COMENTARIU