Producătorul german de automobile, a proiectat un ciclu nou de lucru al motorului cu ardere internă şi l-a numit Ciclul Budack. Defapt el nu poate fi numit sută la sută nou, mai degrabă acesta reprezintă varianta modernizată a ciclulului tradiţional şi larg cunoscut – Otto.

Ciclul standart sau obişnuit al motorului – Otto, este cel mai folosit şi cunoscut. El constă din admisie, compresie, ardere şi evacuare. Acesta presupune că carburantul şi aerul intră în camera pistonului, pistonul comprimă acest amestec care cu ajutorul unei scântei se aprinde şi oferă energia care şi turează motorul. Într-un final energia este degajată prin supape, timpul de deschidere al cărora este lungit pentru a face procesul de ardere mai eficient şi a reduce pierderele de energie.

Ciclul Budack, numit în cinstea inginerului care la inventat, modernizează ciclul Otto prin reconfigurarea deschiderii valvelor în funcţie de cei 4 timpi în care lucrează motorul. În loc să se închidă supapa de admisie la începutul compresiei din cilindru, ea se închide chiar în timpul admisiei, până când pistonul ajunge la punctul mort exterior (limita de jos a cilindrului). Acest proces este mai bine gândit pentru că pistonul nu mai are de comprimat o cantitate atât de mare de aer. La un volum mai mare de amestec, axele cu came cu timp variabil ţin valvele deschise mai mult şi măresc performanţa.

Până la urmă, avantajul principal al acestui ciclu Budack, este anume consumul mai mic de carburant datorită ciclului complet mai eficient, decât cel al motoarelor ce folosesc ciclul Otto.

Desigur, ca şi în orice motor modern, momentul de deschidere al valvelor nu rămâne acelaşi, ci este controlat de soft pentru a varia şi a lucra corect în dependenţă de cât de tare este apăsată pedala acceleratorului. Pentru a înţelege mai bine şi detaliat cum funcţionează ciclul revoluţionar inventat de inginerii germani, vă invităm să vizionaţi materialul video mai jos.

NICIUN COMENTARIU