Fostul șef al constructorului Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, a declarat recent într-un interviu pentru Top Gear că, motorizările nu mai au aceeași importanță de pâmă acum, pentru marea majoritate a clienților!

Prin acest lucru și se explică fenomenul des întâlnit în ultimul timp, unde producătorii auto încheie parteneriate pentru a împărți costurile de dezvoltare. Acest lucru nu vizează doar motorizările dar și alte privinţe, de la soluţii tehnice la platforme comune şi chiar la produsul finit.

Am dezvoltat motorizări în parteneriat cu Renault şi am dublat vânzările lui A-Class. Motorul nu mai reprezintă aşa demult un factor diferenţiator – poate pentru voi (jurnaliştii – n.r.), dar nu şi pentru cei mai mulţi cumpărători. Nici conducerea autonomă de nivel 3 nu este, nici serviciile de mobilitate. Prin urmare, cooperăm în toate aceste domenii”.

Totuşi, Zetsche nu vrea să se înţeleagă că Mercedes produce bunuri de larg consum pentru care oferă un marketing convingător. ”Un Mercedes este un Mercedes”, spune oficialul german.

Cu referire la electromobilitate, Dieter Zetsche, consideră că vehiculele electrice reprezintă viitorul industriei, cel puțin pe termen mediu. Cu toate acestea, pentru o adoptare pe scară largă a EV-urilor, este necesar de întrunit un șir de condiții anumite.

Mai întâi, clienţilor trebuie să le placă maşinilie noastre. Apoi, trebuie să le putem produce profitabil la un nivel de preţ pe care clienţii şi-l pot permite. Cel puţin o perioadă, electromobilitatea nu va fi ieftină, dar în curând diferenţa de preţ se va reduce, chiar şi în cazul unei maşini compacte, cum ar fi EQA. Nu va fi simplu, dar sunt optimist!”, a adăugat Zetsche.

NICIUN COMENTARIU