Producţia companiei BMW trece la un următor nivel! Astfel, în procesul de asamblare vor fi introduse noi tehnici precum realitatea virtuală (VR) şi realitatea augmentată (AR). Imaginile AR şi VR pot fi văzute în căşti speciale sau pe tablete obișnuite.

Utilizând VR, planificatorii clădirilor, ingineri uzinelor, inginerii de logistică sau cei de la asamblare pot evalua acum noi spaţii de producţie într-un mod complet virtual împreună cu angajaţii din producţie şi pot testa noi procese în format 3D. Acest tip de planificare se bazează pe datele digitalizate ale uzinei, disponibile în 3D.

Timp de mai mulţi ani, BMW Group a scanat digital structurile uzinelor sale cu scanere 3D speciale şi camere de înaltă rezoluţie cu o acurateţe de câţiva milimetri. Aceasta oferă o imagine tridimensională a spaţiilor de producţie. Când se planifică viitoarele puncte de lucru sau hale de asamblare întregi, sunt combinate datele existente cu o librărie virtuală de rafturi, containere, transportoare de sarcini mici şi aproximativ 50 de alte resurse de operare foarte comune pentru o construcţie digitală rapidă a spaţiului de lucru.

În cadrul Academiei de Producţie, BMW Group pregăteşte directorii, planificatorii de producţie, liderii de procese şi specialiştii în calitate pe principiul producţiei simplificate. Ca principali comunicatori, participanţii la pregătire transferă apoi aceste cunoştinţe în atelier. În ultimele 18 luni, ochelarii AR au fost utilizaţi în sesiunile de pregătire pentru unităţile de asamblare a motoarelor. Vizualizările ghidează participanţii prin toţi paşii procesului şi oferă informaţii specifice.

Participanţii pot lucra în ritmul lor, determinând viteza cursului prin control vocal. În acelaşi timp, trei oameni pot trece prin cursul de pregătire AR, după ce au primit indicii rapide din partea unui formator care le supervizează progresul. Anterior, un formator trebuia să lucreze personal cu un singur cursant, astfel că noul noul sistem asigură o triplare a numărului de elevi. Sondajele în rândul participanţilor şi evaluările succesului lor de a învăţa au demonstrat că nu există nici o diferenţă de calitate în comparaţie cu cursurile de pregătire convenţionale.

NICIUN COMENTARIU