Începând cu sezonul 2022, mașinile de raliuri care vor concura în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) vor avea sisteme hibride de propulsie, furnizate de un producător unic, iar începând din 2025 dezvoltarea acestora ar putea fi extinsă, scrie automarket.ro.

Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat recent o schimbare majoră în regulamentul Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), care va intra în vigoare începând din sezonul 2022. Și da, poluarea este cauza!

Astfel, mașinile participante în competiție vor avea un sistem hibrid de propulsie, adică un  motor electric și baterie pentru stocarea energiei, iar componentele vor fi furnizate de un producător unic. Ulterior, începând cu anul 2025, constructorii implicați în competiție ar putea primi aprobarea pentru a dezvolta propriile sisteme de propulsie hibride.

În ultima perioadă au existat numeroase discuții cu privire la necesitatea ca WRC să adopte o formă de hibridizare în contextul în care constructorii sunt practic obligați să investească în astfel de tehnologii pentru a respecta normele de poluare.

Potrivit FIA, piloții vor putea concura în regim electric în orașe și vor beneficia de un spor de putere pe probele speciale. „Mașinile vor avea un sistem complementar hibrid care va fi compus din componente comune în primii trei ani, cu posibilitatea unei mai mari libertăți de dezvoltare în 2025”, menționează FIA într-un comunicat de presă.

De asemenea, FIA a anunțat că WRC va avea un furnizor unic de pneuri începând din sezonul 2021, decizie care are la bază dorința de a reduce costurile cu pneurile, așa cum se întâmplă și în Formula 1 începând din 2011. Pe de altă parte, calendarul sezonului 2020 al WRC urmează să fie votat la o ședință care va avea loc la sfârșitul lunii iunie.

NICIUN COMENTARIU