Toamna anului 1969 a fost una memorabilă pentru industria auto! În premieră mondială, ITT-Teves a prezentat MK I, prima tehnologie de îmbunătățire a sistemului de frânare prin evitarea blocării roții, care a fost numită ABS.

În anii 1920, inginerii s-au gândit pentru prima dată la ideea de a preveni blocarea roților în momentul când autoturismul frânează greu, astfel ca acesta să poată fi manevrată. Cu toate acestea, o primă soluție a apărut doar odată cu dezvoltarea sistemelor electronice avansate.

În anul 1965, inginerii de la Teves, companie care a devenit parte a Continental în 1998, au proiectat un sistem de frânare anti-blocare pentru vehicule. La începutul anilor ’70, circuitele integrate bazate pe tehnologia circuitelor analogice au fost folosite pentru a regla presiunea frânei şi a preveni astfel blocarea roţilor. 

Inițial, tehnologia a fost utilizată doar pentru 36 de vehicule de testare pentru poliţia suedeză. Din păcate, criza economică a afectat mult industria auto și a împiedicat producția de serie a acestei tehnologii, timp de mai mulți ani.

În anul 1984, Teves lansează MK II, primul ABS din lume controlat printr-un microprocesor, destinat mașinilor de pasageri.

Cu toate acestea merită de menționat și sistemul ABS proiectat de Daimler și Bosch, cel care a reprezentat forma inițială a sistemului ABS pe care îl întâlnim astăzi practic pe orice mașină. Pentru prima dată, sistemul de frânare cu antiblocare pentru toate cele patru roți , a fost instalat pe limuzina Mercedes-Benz S-Class W116 în anul 1978. Acesta ulterior și a adus adevărata revoluție în industria automobilelor!

NICIUN COMENTARIU