Nu chiar toate legile sau proiectele de lege ajung în presă. Unele propuneri de modificări, destul de importante, sunt ”discutate” doar pe bloguri, nu și în public.

Și se pare că una dintre cele mai necesare de știut, modificări propuse spre modificări la politica fiscală pentru anul 2020 șine de accizele suplimentare pentru importul de mașini.

Vă amintiți probabil că guvernul vrea să introducă o taxă nouă, pentru ”lux”, adică pentru toți cei care vor importa mașini mai scumpe de 600.000 lei sau circa 30-31.000 de euro. Potrivit lui Veaceslav Ioniță, ”guvernul încearcă să reducă din discrepanțele enorme care există în prezent la accizarea mașinilor de import, dar și să majoreze veniturile bugetare cu circa 60 milioane lei.”

”În prezent persoanele cu venituri mici, care importă o mașină veche de 7 ani cu o valoare de 5 mii Euro achită accize de 116% din valoare mașinii, cea ce este de 18 ori mai mult decât o persoană bogată care procură o mașină nouă de 75 mii euro și achită o acciză de doar 6,4% din valoarea mașinii.”

Sistemul actual de accize este format din 56 de accize diferite în dependență de vârsta mașinii și capacitatea motorului, în 2020 se mai adaugă încă 10 indicatori și drept rezultat v-om avea 560 de accize diferite la importul de mașini în dependență de vârstă/capacitate/preț.

Tot acest sistem incoerent, sofisticat cu sute de accize diferite, inechitabil pentru persoanele cu venituri modeste, poate fi schimbat printr-un sistem obișnuit de impozitare a consumului, adică TVA în valoare de 20% din prețul mașinii importate, a mai scris pe blogul său Veaceslav Ioniță.

Despre riscurile la trecerea sistemului de TVA, puteți citi în continuare direct pe blog.

NICIUN COMENTARIU