Un nou propulsor pe benzină, turbo-aspirat şi cu un volum de numai 1.330 centimetri cubi (a se citi 1.4 litri), a fost recent prezentat de către…Renault-Nissan-Mitsubishi și Daimler, companii care vor utiliza agregatul în cauză pe unele modele din gamă.

Motoraşul va fi oferit în mai multe versiuni de cai putere, de 115, 140 şi 160 de cai putere, fiind cuplat atât cu o cutie de viteze manuală, cât şi una automată, cu dublu-ambreiaj, de tip EDC. Pentru început, unitatea îşi va face apariţia în gama Renault, sub numele Energy TCe pe modele ca Scenic şi Grand Scenic. Ulterior însă va migra şi pe alte modele sau versiuni, inclusiv şi pe DACIA.

„Comparativ cu motorul Energy TCe 130, noul Energy TCe 140 oferă un cuplu cu 35 Nm mai mare disponibil de la 1.500 la 3.500 rpm”, afirmă Philippe Brunet, vicepreședintele diviziei de trenuri de rulare și vehicule electrice din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, citat de automarket.ro

Din punct de vedere tehnic, Renault menționează că noul motor beneficiază de o serie de tehnologii dezvoltate pentru Nissan GT-R, inclusiv Bore Spray Coating, care permite o disipare mai eficientă a căldurii și reducerea frecării, dar și alte tehnologii precum Dual Variable Timing Camshaft, care controlează valvele de admisie în funcție de gradul de încărcare al motorului.

 

NICIUN COMENTARIU