Se îtâmpla în anul 1997, atunci când Mercedes-Benz a lansat prima generație a SUV-ului M-Class, cunoscut mai mult sub numele ML. După opt ani, revizuirea denumirilor modelelor din gamă, a făcut ca în toamna anului 2015 să apară prima generație GLE, care defapt era facelift-ul celei de-a treia generații a lui ML.

Astăzi, compania din Stuttgart prezintă primele imagini oficiale și detalii a noii generații GLE. Modelul a primit un design regândit, ampatament mai mare și o boua gamă de motorizări. La fel, SUV-ul a fost dotat cu multitudinea de tehnologii moderne gândite pentru a ușura viața șoferului și ai oferit confortul maxim.

Publicul larg va putea admira noua generație a modelului GLE în cadrul Salonului Auto de la Paris din luna octombrie.

Oficialii Mercedes-Benz spun că designul noului SUV are la bază „interacțiunea dintre emoție și inteligență”. În partea din față, nemții vin cu o grilă redesenată care integrează elemente cromate poziționate orizontal. Capota a primit și mai multe linii accentuate, iar blocurile optice restilizate oferă acum o semnătură luminoasă nouă. Clienții care vor opta pentru noul model vor putea alege jante cu diametrul cuprins între 18 și 22 de inch.

La posterior a fost modificat aspectul stopurilor și cel al spoilerului. Elementele de protecție și accesoriile cromate completează cât se poate de bine designul general aprobat. Mercedes-Benz încă nu oferă detalii despre dimensiunile noului GLE, însă oficialii anunță că ampatamentul a crescut cu 80 de milimetri. Astfel, noua generație GLE va oferi și mai mult spațiu pentru pasageri.

Scaunele din spate pot fi comandate într-o versiune care oferă reglaje electrice pe șase direcții. În plus, acestea pot culisa scaunele laterale din spate pe o lungime de 100 de mm. La fel se va putea opta și pentru o variantă cu șapte locuri. Accesul pe cel de-al treilea rând de scaune poate fi făcut extrem de ușor mulțumită funcției Easy Entry.

Pentru scaunele din față, Mercedes-Benz oferă sistemul numit Energizing. Acesta modifică setările scaunelor astfel încât să prevină oboseala ce se poate acumula la drum lung. Sistemul va fi capabil să modifice și lumina ambientală, muzica sau masajul pentru a oferi o atmosferă cât mai plăcută. Funcția Energizing Coach este disponibilă împreună cu o brățară Garmin. În urma unor analize asupra calității somnului și a nivelului de stres din organism, sistemul poate face o serie de recomandări care vizează reglajele scaunelor.

Tot la interior, clienții vor beneficia de sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) care este oferit la pachet cu un ecran tactil de 12.3 inch. Așa cum era de așteptat, ceasul de bord clasic a fost înlocuit cu un ecran cu o diagonală de 12.3 inch. Opțional, Mercedes-Benz oferă sistemul MBUX Interior Assist, care este capabil să recunoască gesturile și chiar să facă diferența între pasagerul din dreapta și șofer. Odată cu noul GLE, Mercedes-Benz introduce 40 de funcții noi în cadrul sistemului MBUX. Tot opțional, clienții vor putea alege și un Head-Up Display color.

Pentru moment, Mercedes-Benz oferă detalii doar despre o singură motorizare, mai exact GLE 450 4Matic. Versiunea va propune un benzinar cu șase cilindri de 3.0 litri volum, care produce 367 de cai putere și 500 Nm cuplu motor. Mulțumită sistemului EQ Boost, pentru perioade scurtese adaugă încă 22 CP și 250 Nm. Tot EQ Boost este responsabil și pentru alimentarea sistemului electric de 48V. În aceste condiții, Mercedes-Benz anunță că versiunea GLE 450 4Matic are un consum mediu mixt cuprins între 8.3 și 9.6 litri/100 de kilometri.

Deși nu au fost făcute publice informații despre alte motorizări, oficialii constructorului german spun că toate versiunile disponibile în viitor vor fi oferite exclusiv cu transmisia automată 9G-Tronic. Pentru versiunile care sunt echipate cu motoare cu patru cilindri, sistemul de tracțiune integrală 4Matic va fi capabil să distribuie în mod egal cuplul între punți. În cazul celorlalte motorizări, nemții oferă o cutie de transfer care integrează un ambreiaj multi-disc capabil să ditribuie cuplul de la 0 până la 100% între cele două punți, adică SUV-ul va avea posibilitatea să fie pur tracțiune față sau spate.

Mercedes-Benz este constructoriul care mereu acordă o atenție deosebită sistemelor de siguranță. Astfel noul GLE promite un întreg arsenal de tehnologii de siguranță. Pentru început, GLE va fi disponibil cu Active Distance Assist Distronic cu o serie de funcții conexe gândite pentru o rulare în coloană sau în trafic lent. Spre exemplu, funcția Active Brake Assist oprește complet mașina atunci când este detectată o coloană. Din acest moment intervine funcția Active Stop-and-Go Assist care menține banda de circulație și păstrează o distanță sigură până la viteze de 60 km/h. Plecarea de pe loc se face doar dacă staționarea nu a depășit 60 de secunde.

La fel proprietarii noului GLE, vor avea la dispoziție următoarele sisteme: Active Lane Keeping Assist, Active Emergency Stop, Active Blind Sport Assist, Trailer Manoeuvring Assist și Evasive Steering Assist.

La final vă povestim și despre una dintre cele mai interesante tehnologii propuse de noul GLE: suspensia E-Active Body Control. Disponibilă împreună cu versiunea revizuită a suspensiei pneumatice AirMatic, E-Active Body Control controlează forța arcurilor și a amortizoarelor individual pe fiecare roată. E-Active Body Control integrează un sistem de operare la 48V, iar conform oficialilor germani, pe anumite suprafețe dificile, sistemul este capabil să recupereze energie. Pentru un plus de confort și un comportament neutru, nemții propun și funcțiile Road Surface Scan și Curve. Prima dintre acestea analizează starea suprafeței de rulare în timp real și acționează înainte ca mașina să ajungă în zonele delicate, în timp ce a doua funcție înclină mașina în direcția opusă virajului.

NICIUN COMENTARIU