Motorul cu codul H5FT, extrem de popular pe modelele Renault, Dacia şi Nissan, are un defect de fabricaţie, informează publicația Le Monde.

Propulsorul de 1,2 litri volum, produs la uzina Renault din Valladolid în perioada anilor 2012 şi 2016 (Euro5), are un defect de fabricaţie care poate duce la un consum exagerat de ulei. Această situaţie duce la un risc ridicat ca valva de evacuare din interiorul cilindrului să se defecteze, ceea ce ar putea face motorul să cedeze brusc. Vehiculele care rulează preponderent urban sunt mai predispuse către această defecțiune.

Motorul H5FT este denumit 1,2 TCe pe modelele Dacia şi Renault şi 1,2 DIG-T pe cele Nissan. Acest motor nu este rar în gama de modele a Alianţei Renault, regăsindu-se pe: Renault Clio, Captur, Megane, Scenic, Kadjar, Kangoo, dar şi pe Dacia Duster, Lodgy, Dokker şi Nissan Qashqai, Juke şi Pulsar.

Asociaţia pentru protecţia consumatorilor UFC-Que Choisir a avertizat clienţii Renault, Dacia şi Nissan asupra problemei şi a somat constructorii să remedieze problemele.

Potrivit Le Monde, doar în Franţa au fost înmatriculate peste 340.000 de autovehicule echipate cu 1.2 TCe în perioada anilor 2012 – 2018, însă numărul total al maşinilor afectate s-ar apropia de 600.000.

Motorul H5FT este un propulsor pe benzină supraalimentat de 1.2 litri volum, care livrează între 100 şi 130 de cai putere.

NICIUN COMENTARIU