După o serie de informații neoficiale și imagini scăpate pe internet, Renault dezvăluie într-un final noua generație a compactei electrice Zoe!

Precum era de așteptat, constructorul francez a operat numeroase noutăți la aproape toate capitolele, începând cu designul exterior și continuând cu o serie de îmbunătățiri majore la interior. De asemenea, Renault a îmbunătățit motorul electric și autonomia bateriei.

La capitolul design, noua generație Zoe a primit modificări estetice în special în partea frontală, la nivelul capotei și a formei barei frontale de protecție, care acum implică inserții cromate, în timp ce logo-ul Renault are dimensiuni mai mari. O altă noutate este reprezentată de farurile LED cu semnătură în forma literei C, similară cu cea de pe celelalte modele lansate recent de Renault.

La posterior, stopurile au primit tehnologia LED și oferă o semnătură luminoasă dinamică de la centru spre exterior, în timp ce jantele sunt mai moderne și sunt disponibile în mărimi cu diametrul de 15 inch, 16 inch și 17 inch.

În total, Zoe poate fi comandat în 9 nuanțe de caroserie, dintre care 3 sunt complet noi: Bleu Celadon, Rouge Flamme şi Blanc Quartz.

Până acum, interiorul lui Zoe era considerat mai degrabă spartan, însă lucrurile se schimbă radical pe noua generație. Pentru instrumentarul de bord, inginerii francezi au introdus un ecran cu diagonala de 10 inch disponibil inclusiv pe nivelul de bază, iar acesta oferă informații utile pentru șofer cu privire la o serie de parametri specifici conducerii în regim electric. În plus, în cazul versiunilor echipate cu sistem de navigație, pe ecran sunt afișate și indicațiile GPS.

Instrumentarul de bord digital este completat de un ecran multimedia cu diagonala de 9.3 inch poziționat vertical în partea centrală a planșei de bord. De aici, șoferul controlează principalele setări ale mașinii, inclusiv sistemele de asistență sau Renault Easy Link, și își poate conecta smartphone-ul la mașină, datorită compatibilității cu sistemele Apple CarPlay și Android Auto. Nu în ultimul rând, calitatea și finisajul materialelor pentru planșa de bord au fost îmbunătățite.

Pentru schimbătorul de viteze controlat electronic, Renault a apelat la un buton cromat cu fațete din satin și decorat cu logo-ul ZE care permite schimbarea rapidă a modelului de condus.

Alte noutăți introduse la interior sunt încărcarea wireless a telefonului, două prize USB pentru scaunele din spate și plafon cu iluminare LED.

Noua generație Renault Zoe va fi disponibilă în două versiuni de motorizare. Prima dintre ele este R110, care utilizează un motor de 80 kW sau 109 CP, introdus cu un an în urmă pe generația precedentă și care oferă un cuplu de 225 Nm.

Versiunea de top mizează pe un motor de 100 kW sau echivalentul a 136 CP și a primit numele R135. Acesta are un cuplu de 245 Nm care îi permite să ajungă de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, în timp ce intervalul de la 80 km/h la 120 km/h este realizat în 7.1 secunde, viteza maximă fiind de 140 km/h.

O altă noutate introdusă de Renault este modul de rulare „B mode”, care permite șoferului să conducă cu o singură pedală, fără să mai apese pedala de frână, funcție disponibilă în prezent și pe modele precum BMW i3 și Nissan Leaf. Astfel, mașina decelerează mai repede, imediat ce șoferul eliberează pedala de accelerație, iar acest mod de condus este util în special în mediul urban.

Renault a adus o serie de îmbunătățiri și la nivelul autonomiei. Astfel, bateria oferă acum o capacitate de 52 kWh, în ciuda faptului că are aceleași dimensiuni ca acumulatorul de 40 kWh de pe generația precedentă. Acumulatorul are în total 192 de celule și o masă proprie de 326 de kilograme. Creșterea capacității a permis și îmbunătățirea autonomiei oficiale până la 390 de kilometri conform standardului WLTP, astfel că a crescut cu circa 20% comparativ cu generația precedentă.

Renault nu menționează durata unei încărcări complete, însă susține că 30 de minute de încărcare la 50 kW sunt suficiente pentru a obține o autonomie de aproximativ 150 de kilometri. Între timp, o încărcare de o oră la o stație de 22 kW asigură o autonomie de 125 de kilometri, iar utilizarea unei stații de 11 kW necesită două ore pentru aceeași autonomie. În schimb, la folosirea unui wall box casnic de 7 kW, încărcarea completă a bateriei durează 9 ore și 25 de minute.

Nu în ultimul rând, Renault Zoe este disponibil și cu o gamă variată de sisteme de asistență, printre care se numără: Lane Keep Assist, Lane Departure Warning, Automatic Emergency Braking, Overspeed Prevention, Automatic Parking Brake sau Auto Hold.

Livrările noii generații Renault Zoe vor începe la sfârșitul acestui an, iar prețurile de comercializare nu au fost anunțate încă.

NICIUN COMENTARIU