Reprezentanții industriei auto consideră că Salonul Auto de la Frankfurt, în formatul său actual, va deveni în cel mai apropiat timp un eveniment din trecut. Motor show-urile pierd relevanța, iar un număr tot mai mare de producători refuză să participe la ele. Un nou concept al acestor expoziții este deja discutat de organizatori.

Constructorii de talie mondială critică dur organizatorii Salonului Auto de la Frankfurt din acest an, pentru formatul învechit, scrie Automotive News Europe. Directorul BMW pentru finanțe, Nicolas Peter, este sigur că în viitorul apropiat, în cadrul acestor expoziții se va schimba accentul de la produsul final adică modelele de automobile, către tehnologii și sisteme inovatoare. Companiile își vor prezenta evoluțiile în domeniul mobilității și electrificării, iar mașinile vor fi doar propuse alături de o serie de servicii oferite.

În acest an, BMW a redus cu două treimi zona de expoziție și bugetul, iar stand-ul Daimler a fost cu 30% mai mic! Chiar și numărul total de participanți la expoziție a scăzut cu 20%, iar spațiul expozițional cu 16%. În cazul în care tendința continuă, în anul 2021, Salonul Auto de la Frankfurt poate să nu mai fie organizat, spune fostul șef Opel, Karl-Thomas Neumann!

Reducerea interesului producătorilor de automobile în expoziții se datorează și schimbării percepției mașinii ca a unui obiect personal. Noua generație de clienți se bucură noile servicii precum carshering-ul sau opțiunile cu abonament, astfel că nu mai sunt gata să susțină pe deplin ideea de ”posesie personală a unui vehicul”. Despre acest lucru declară în raportul său cei de la Greenpeace și, încurajează producătorii de automobile treacă la construcția modelelor ușoare, compacte și energetic eficiente, care vor mai fi atât de atractive pentru clienții ce vor să procure un automobil personal.

Amintim că, în acest an marii absenți ai Salonului Auto de la Frankfurt au fost: Alpine, Aston Martin, Cadillac, Citroën, Chevrolet, Dacia, DS, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Renault, Rolls-Royce, Toyota şi Volvo.

NICIUN COMENTARIU