După o mare campanie de promovare a primului său model pur electric, Volvo prezintă azi o serie de imagini și informații cu privire la XC40 Recharge. Primul vehicul din gama de EV-uri, dă start unei ere noi în istoria producătorului pe care suedezii mizează serios.

Potrivit oficialilor, Volvo va lansa în fiecare an câte un model 100% electric până în anul 2024. Ținta constructorului din Goteborg este ca până în 2025, circa 50% din vânzările globale ale mărcii să fie mașini electrice. Celelalte 50 de procente vor fi modele hybride: plug-in, hybrid clasic sau mild-hybrid.

Noul model Volvo XC40 Recharge este echipat cu un motor electric de 408 CP și 660 Nm. În aceste condiții, crossoverul compact poate accelera de la 0-100 km/h în doar 4.9 secunde!

Motorul este alimentat de o baterie cu capacitatea de 75 de kWh. Cei de la Volvo promit o autonomie maximă oficială de 400 de kilometri, calculată comform ciclului WLTP.

Volvo XC40 Recharge este și primul model care va fi disponibil cu un sistem multimedia absolut nou, care are la bază sistemul de operare Android Automotive OS. Acesta este dezvoltat în parteneriat cu Google, va avea o interfață afișată pe aceeași tabletă verticală cunoscută fanilor mărcii de pe ultimele modele lansate de brandul scandinav, dar va oferi și o serie de aplicații native Google. Așadar, proprietarii noului EV se vor bucura de aplicații precum Google Maps, Google Play Store și Google Assistant. Este o integrare 100% Google, un pas înainte față de adaptarea Android Auto prin care telefonul este „dublat” pe ecranul mașinii.

La capitolul design, XC40 Recharge se va diferenția în primul rând prin grila frontală proiectată într-un stil specific EV-urilor, care înlocuiește calandrul clasic al versiunilor cu motoare termice.

Noul model este și primul din gama Volvo ca permite update-uri tehnice wireless de software.

Acesta va apărea în showroom-uri în a doua jumătate a anului 202. Din păcate, prețul de pornire nu este făcut public în acest moment.

Decizia constructorului de a lansa prima sa electrică în gama XC40 este una cât se poate de potrivită și logică. Dat fiind faptul că în primele 8 luni ale lui 2019, vânzările modelului de bază al gamei Volvo au crescut cu 109% față de aceeași perioadă a anului 2018. Acest lucru a fost facilitat parțial și de dispariția lui V40 din ofertă.

Numele Recharge apare în premieră în gama Volvo. De acum înainte, sub această denumire vor fi comercializate toate modelele care pot fi alimentate la priză, atât pur electrice cât și hibride plug-in.

NICIUN COMENTARIU