Lamborghini se bucură de succes în ultima vreme, iar după lansarea SUV-ului de performanță Urus, cifrele de vânzări au crescut vizibil. Cu toate acestea, pe termen mediu și lung, perspectivele companiei par să se îngusteze, iar compania-mamă Volkswagen ar putea lua în considerare listarea la bursă a Lamborghini sau chiar vânzarea mărcii italiene.

Herbert Diess, șeful Grupului Volkwagen, are planuri grandioase legate de compania pe care o conduce, printre acestea numărându-se și creşterea valorii de piaţă a mărcii la 200 de miliarde de euro, potrivit Bloomberg.

În acest moment, constructorul auto este evaluat la 81 miliarde de euro, ceea ce face ca planul lui Diess să pară extrem de ambiţios, mai ales piața mondială înregistrează o perioadă cu vânzări în scădere şi incertitudine economică.

Publicația Bloomberg, scrie că şeful Volkswagen intenţionează să listeze la bursă sau să scoată la vânzare marca Lamborghini – o operaţiune prin care a trecut şi Ferrari la un moment dat, pentru a putea finanţa dezvoltarea brandurilor mai importante din grup, precum Audi, Porsche şi Volkswagen.

Potrivit sursei, nemții au „demarat pregătirile pentru a transforma Lamborghini într-o entitate juridică separată, acest proces urmând să fie finalizat spre sfârşitul anului 2020”. 

Experâii din industrie la fel spun că Lamborghini nu se află într-o poziţie foarte bună acum. În ciuda succesului lui Urus şi a ediţiilor limitate pe care le produce frecvent, Aventador poate fi numit deja invechit, iar Huracan abia a primit un facelift, deşi se află pe piaţă din anul 2014.

Georg Kacher, unul dintre cei mai influenți jurnaliști auto din lume, spune că Lamborghini are nevoie de un succesor pentru Aventador „aşa cum un dependent de droguri are nevoie de următoarea doză”, iar amânarea lansării acestuia nu ajută deloc marca italiană. Succesorul lui Aventador ar fi trebuit să ajungă pe piaţă anul viitor, dar a fost amânat pentru 2022, iar ulterior pe 2024, ceea ce înseamnă că succesorul lui Huracan va fi lansat cel mai devreme în 2025.

Motivul acestor amânări îl constituie costurile de dezvoltare ale unui motor V12 care să îndeplinească normele Euro 7. În schimb, şefii Volkswagen ar prefera un V8 electrificat pentru ambele modele, negând practic simbolistica lui Aventador.

Lamborghini Sian, care a fost prezentat recent la Frankfurt, foloseşte un motor V12 ajutat de un motor electric, pentru a dezvolta 820 CP. Acesta nu poate fi considerat un succesor al lui Aventador, însă, numai 63 de exemplare urmând să fie produse.

NICIUN COMENTARIU