Hartge a băgat un motor de 4.7 litri în cel mai urât dintre BMW-uri, E36 Compact

1532

O să întâlnești cu greu un pasionat al mărcii BMW, care să îndrăgească modelul E36 compact. Și cu toate astea, au existat și proiecte îndrăznețe, în urmă cu mai bine de 20 de ani, la baza acestui model.

Unul dintre ele aparține celor de la Harge, cei mai vechi dintre tunerii mărcii, care au adăpostit sub capota compactei un motor V8! Ceva similar a făcut și Alpina, doar că la bază era un E36 Coupe. Compacta, considerată rățușca cea urâtă, era mai puțin atractivă pentru public, astfel că un asemenea proiect, în special în acele vremuri, era mai mult decât îndrăzneț.

Hartge și-a început activitatea prin 1971, este la fel de ”vechi” ca și Alpina sau chiar divizia Motorsport despre care am scris anterior în acest subiect. Prin urmare își puteau asuma un proiect de imagine, chiar dacă avea puține șanse să fie un bestseller.

Compacta, din ultimii ani de producție, 1997, putea fi un sleeper perfect. Hartge știa asta astfel că au ales cel mai impunător motor. Era prea banal un S52 așa că au optat pentru V8-ul M62, de 4.4 litri pe care însă l-au modificat până la un total de 4.7 litri.

Aspirat natural, acest motor era capabil să producă în jur de 350 CP și 500 Nm de cuplu motor, mult mai mult decât un M3 al acelor timpuri. Evident că un asemenea motor a atras și alte modificări la nivelul suspensiei, un sistem de frânare mai performant, cutia de viteze tot a fost înlocuită, iar sistemul de evacuare refăcut de la zero.

Sprintul de la zero la prima sută putea fi făcut în mai puțin de 5 secunde, însă în ciuda performanțelor sale, prețul era cam piperat pentru acele vremuri.

Mașina apropo, urmează să fie scoasă la licitație, spre sfârșitul lunii martie, în data de 26-27, de către casa de licitații RM Sotheby Essen.

NICIUN COMENTARIU