Asta-i operă de artă! Întâi de toate pentru că e o Niva, un vehicul de teren cu aerodinamica unei cărămizi, dar care poate face probleme chiar și celui mai rapid Porsche, iar în al doilea rând, pentru că arată ca o mașină ”normală” și nu ca un dragster.

Exteriorul mașinii este trădat doar de jantele cromate încălțate în anvelope speciale pentru cursele de Drag Racing. Ok, poate și intercooler-ul frontal, frumos integrat în grila de plastic, ar putea sugera careva modificări făcute pe motor, însă nicidecum nu își va da cineva seama de ce ascunde sub capotă această NIVA.

Unitatea de 1.7 litri pe care rușii îl tot țin în fabricație de ani de zile, a fost aruncat la gunoi iar în locul lui a venit ceva de peste oceane. Un V8, de 6.4 litri, LS, turbo-aspirat, care în modul de rulare ”light” (adică nu dus la maxim), la o presiune de 1.2 bar în turbo, dezvoltă 1200 de cai putere!

De ce am zis light? Pentru că așa îi spune și proprietarul, dar și pentru că aceste cifre sunt doar un început și nu o limită.

Niva a păstrat doar exteriorul în varianta cât mai originală. Are sticle și nu plastic, ba chiar sunt acționate electric, are tablă și nu CFRP, cum ar fi fost în cazul unui dragster. În rest, e un LEGO pentru adulți, din mai multe piese.

Caseta de direcție de la BMW, cutia de viteze este una specială pentru drag, elementele de transmisie au fost împrumutate de la Chevrolet și Volkwswagen, puntea spate la fel este scoasă de pe un truck american iar restul, a fost construit la comandă, manual, de către o companie din Polonia.

Calitatea uimește! Fiecare detaliu este atent proiectat, fiecare sudură făcută la locul ei, tot ce se putea ascunde de ochiul lumii a fost frumos camuflat, iar caroseria lucește frumos!

Apropo, de la zero la o sută ajunge în 2.3 secunde! Deci poți să ai chiar și un Bugatti, mai bine nu te bagi!

NICIUN COMENTARIU