alimentare acumulator

În manualul utilizatorului, de obicei, găsești și acest proces descris, pe pași, dar aparent nu foarte complet. Și care, iată că poate fi considerat greșit, de către specialiștii în electronică auto.

Și iată care sunt diferențele. O să vin cu un exemplu viu, pe una din mașinile redacției, un BMW, nu zic modelul exact pentru că asta mai puțin contează. Procedura ”oficială” arată în felul următor.

Cu motorul oprit, se conectează cleștii auto, între bornele mașinilor, cea care dă și cea care primește curent. Roșu la borna plus, Negru la borna minus. Apoi porniți motorul mașinii ”donatoare” și în continuare…se lasă a fi înțeles de la sine. Scurt nu?

Nu am luat materiale copy-paste din internet, cum fac unii ”jurnaliști”. Am contactat un inginer-proiectant în electronică, Sergiu Candraman, participant la construcția centrului național de tehnologii spațiale din Moldova (și singurul specialist licențiat în Arduino din țara noastră, recunoscut de USA), pentru a ne consulta în ce privește procedura de jump-start.

A reparat multe blocuri electronice auto în urma unor astfel de ”acte de eroism”. Iată de ce Sergiu insistă ca șoferii, ajunși în astfel de situații în care bateria nu mai pornește motorul, să urmeze acești pași:

Donatorul de curent, adică mașina, trebuie să fie cu motorul oprit, la conectarea cablurilor. Scânteia care se produce la conectarea cablurilor crează o tensiune înaltă, nefastă pentru modulele electronice. Din acest motiv, motorul trebuie să fie oprit.

Mare grijă ca bateria veche, cea care nu pornește, să nu prezinte scurgeri sau crăpături. Verificați și bornele să fie curățate, fără depuneri ce ar putea împiedica curgerea curentului eletric către baterie.

Conectați pe rând cablurile. Mai întâi Negru (-), la ambele mașini, apoi și Roșu (+).

După conectarea cleștilor, porniți motorul mașinii salvatoare. Lăsați să se alimenteze bateria din automobilul alăturat. După vreo 10-15 minute, opriți motorul și întrerupeți circuitul, prin deconectarea unui terminal (+ sau -) sau ambele. Aveți grijă să nu atingeți cele două cabluri între ele, sau să faceți contact cu caroseria, evitați scurtcircuitul!
Încercați să porniți mașina.

Dacă nu v-a reușit din prima, repetați procedura. O cauză pentru reîncărcarea dificilă, sunt întâi de toate cablurile cu care alimentați bateria. Cu cât acestea sunt mai subțiri, cu atât scade tensiunea și curentul la ieșire.

Pentru că avem deja experiențe similare o mulțime (din fericire sau nu), AutoExpert a decis să facă propriul test al cablurilor de alimentare auto, pentru a vă ajuta să faceți o alegere corectă.

Rămâneți aproape!

NICIUN COMENTARIU