Ai devenit posesorul unui Logan? Vezi care piese vor ceda în curând

943

Indiferent de marca și modelul mașinii, în timp aceasta va necesita nu doar revizii și mentenanță, dar și reparații. Ce pică și ce necesită reparat la un Logan, aflați în cele ce urmează.

În linii generale, uzura afectează cam aceleași piese la toate automobilele, cu mici diferențe, la unele mai mult la altele mai puțin, în funcție de câtă fiabilitate a ”pus acolo” producătorul. Vorbind de Dacia Logan, redacția promotor.ro a venit cu un șir de piese și agregate care te vor duce în curând într-un service auto. Și iată care sunt acestea.

Piese de care trebuie să ai grijă la o mașină pe benzină.

Bobina de inducție.
Bobina de inducţie este un transformator de curent. Curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V este transformat în curent de înaltă tensiune. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule. Care sunt simptomele? Amestec bogat, trepidații și un motor care rulează doar în trei cilindri.

Sonda Lambda
Senzorul care măsoar cantitatea de oxigen în gazele evacuate din motor. Acest senzor pică foarte des și nu doar la mașinile pe benzină. Automobilele moderne au doi senzori lambda, cu ajutorul cărora creierul motorului (ECU) va seta amestecul cel mai optim de combustibil și aer. Se recomandă verificarea sondei lambda la fiecare 30.000 de km sau la fiecare 2-3 ani de exploatare.

Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului. Simptome de nefuncţionare la parametri:

a. Catalizator deteriorat (cauzat de o concentraţie mare de carburant)
b. Consum crescut de carburant (cauzat de o concentraţie mare de carburant)
c. Motorul funcţionează neregulat
d. Performanţe reduse

Pompa de benzină
Despre pompa de benzină nu poți scri foarte multe decât faptul că are și ea o durată limitată de viață. Defecțiunile apar în mare parte din cauza nivelului redus de benzină în rezervor, caz în care pompa se răcește mai greu și totodată absoarbe cu ușurință din impurități, asta chiar dacă are și un filtru care ar trebui să fie un obstacol în calea lor.

Probleme la mașinile echipate cu motoare diesel
Iată că aici sunt deja mai multe. Pentru avantajul de a avea mai mult cuplu motor, pentru că îți consumă mai puțin carburant, va trebui să plătești cu revizii mai frecvente și piese care necesită înlocuite mai des.

Galeria de admisie
Galeria de admisie este o componentă care nu necesită remedieri, ci doar înlocuire.

EGR
Valva EGR se obstrucţionează mai mult la diesel, pentru că motorina este considerată inferioară benzinei,  motorul diesel produce mai multă funingine (care este reţinută de filtrul de particule), iar în condiţii de trafic în oraș, cu opriri frecvente și viteză redusă, supapa este suprasolicitată. Se recomandă înlocuirea, majoritatea însă merg pe calea ”tuningului” și o exclud complet.

Filtrul de particule
Același lucru și cu filtrul de particule, care este unul dintre cele mai disputate sisteme ce configurează motorizarile diesel. Ce rol are? El este un filtru mecanic ce reţine în interiorul său până la 90% din particulele de carbon şi cenuşă prezente în gazele de evacuare ale motoarelor Diesel. Este situat pe traseul de evacuare al maşinii şi reuşeste performanta să divizeze particulele nocive mari în particule foarte mici. Ca și EGR-ul, deseori filtrul de particule, DPF, este exclus complet.

Injectoare
Scăderea puterii, mersul greoi în sarcină şi o accelerare mai slabă, ar putea fi chiar primile semne care să îți indice la o defecțiune a sistemului de injecție. O ardere incompletă este semnalată şi de sesizarea unui fum negru la sistemul de eșapament. De obicei sunt curățate sau înlocuite.

Pompa de înaltă presiune
Cauzele suprasolicitarii pompei de înaltă presiune? Impurităţile motorinei, cantitatea de apa din motorină, filtrul de motorină schimbat târziu, toate acestea pot duce la defecțiunea pompei de înaltă presiune.

NICIUN COMENTARIU