Sunt numite protecții anti-noroi și de obicei le vezi în spatele roților. Însă pe unele automobile, au devenit ”obligatorii” instalarea lor și în față. De regulă sunt de dimensiuni mai mici și, surpriză, nu au nici o treabă cu noroiul.

De fapt rolul lor este altul decât credeai și ține exclusiv de siguranța ta. Aceste mici apărători, influențează dramatic comportamentul mașinii pe șosea, atât pe uscat cât și pe timp ploios. Au deci o funcție dublă, dar care este reglementată de legile aerodinamicii.

Întâi de toate, sunt menite să reducă forța de portanță, care îți ridică botul mașinii de la șosea reducând astfel contactul anvelopelor cu solul și implicit stabilitatea. Curenții de aer, trecând de bara mașinii, tind să ”intre” sub aripă, iar evacuarea de acolo este mai dificilă. Iată că pentru a nu crea ”portițe” pentru ieșire, inginerii au decis alungirea cu circa 5 cm a spoilerului frontal, în zona roților, redirecționând astfel curenții de aer.

Totodată, această metodă este eficientă și pentru a reduce riscul de acvaplanare. Curenții de aer sunt atât de puternici încât, fiind direcționați în jos, suflă practic apa din calea anvelopelor. Desigur că nu complet, dar reduc semnificativ din stratul de apă de pe asfalt, pentru ca mai puțin lichid să umple golurile din profilul cauciucurilor.

Bonus: Aerul care trece pe dedesubt, răcește totodată sistemul de frânare și evacuare.

NICIUN COMENTARIU