În continuarea celor două subiecte, legate de airbag, vin niște completări. Informații și detalii care s-ar putea să îți prindă bine vreodată, măcar și povestind la o bere cu prietenii.

Așadar, te invit să îți îmbogățești cunoștințele generale despre automobile și sistemele de siguranță.

Brevetul pentru inventarea airbag-ului aparține americanului John W. Hetrick, în anul 1952. A fost nevoie de 20 de ani ca să se conștientizeze importanța airbag-ului pentru siguranța pasagerilor.

În 1955 a fost patentat un sistem de airbag asemănător cu cel din ziua de azi, dar care avea suficiente neajunsuri. Unul dintre acestea și poate chiar cel mai important era faptul că şoferul declanşa airbag-ul prin apăsarea unui buton.

Prima maşină care a beneficiat de airbag-uri a fost modelul Oldsmobile Toronado, produs de General Motors începând din 1966 până în 1992.

Primul accident produs între două autovehicule echipate cu airbag-uri a avut loc în urmă cu aproximativ 20 de ani în urmă, la data de 12 martie 1990 în Virginia, în Statele Unite ale Americii. Un Chrysler LeBaron produs în 1989 a lovit un alt Chrysler LeBaron într-o coliziune frontală, ceea ce a dus la declanşarea ambelor airbag-uri ale şoferului. Cei doi şoferi au suferit doar răni minore, în ciuda deteriorării excesive a vehiculelor.

Prima mașină care a fost dotată cu airbag pentru pasager a fost Mercury Monterey, din 1972. În 1987 însă, Porsche 944 Turbo a devenit prima maşină cu airbag-uri pentru şofer şi pasageri oferite ca echipament standard. În acelaşi an opţiunea a devenit disponibilă în premieră şi pe o maşină japoneză – Honda Legend. 

Tot General Motors a introdus pentru prima dată airbag-ul central (între șofer și pasager) ca să te protejeze atunci când mașina e lovită puternic din lateral. Airbag-ul central are rolul de a nu te lovi (prea tare) de pasagerul din dreapta și de cotieră.

Există și aribaguri contrafăcute. Cele din urmă ajung să fie montate pe maşinile care au fost reparate după ce au fost implicate într-un accident sunt inutile în cazul unui alt accident. Riscul cel mare este faptul că se pot umfla insuficient sau mai grav, pot să explodeze în faţa pasagerilor. Am auzit deseori despre airbag-uri contrafăcute în Polonia.

Airbag-ul panoramic. Dispozitivul este instalat chiar în echipamentul panoramic al trapei. Capabil să se desfacă în doar 0,08 secunde, airbagul se întinde din spatele vehiculului spre faţă. Declanşată de senzorul de înclinare al vehiculului, dispozitivul arată ca o saltea de aer care acoperă întregul tavan cabinei. 

Există și lucruri mai puțin îmbucurătoare. Statisticile au demostrat că un airbag omoară o persoană la 22 salvate.

300 de km/h este viteza cu care se umflă un airbag, în timpul unui accident!

https://autoexpert.md/utile/airbagul-esti-sigur-ca-functioneaza-se-va-declansa-in-caz-de-accident-cum-sa-iti-dai-seama-daca-le-ai-si-daca-sunt-active/

Citește și:

https://autoexpert.md/utile/video-pozitia-corecta-la-volan-face-diferenta-intre-salvat-de-airbag-sau-accidentat-mai-rau/?fbclid=IwAR02Obb-9FZkat-Fo_ukma9LH9za9r6Fh7WyBAHwLmW1RtAj9DVfZgC_Lho

NICIUN COMENTARIU