Atunci când o anvelopă se uzează sau se distruge dintr-un motiv sau altul, suntem nevoiți să o înlocuim. Cel mai ieftin este să cumpărăm o singură anvelopă, dar ce se întâmplă în cazul în care avem mai multe anvelope diferite pe maşină?

Montarea anvelopelor care provin de la producători diferiţi, au profile diferite sau compoziţii ale cauciucului diferite poate afecta stabilitatea, în special în condiţii medii dificile şi în timpul frânării sau al virajelor.

Astfel, chiar dacă legea nu interzice această practică, pentru siguranţa personală şi a pasagerilor cel mai bine este să folosim acelaşi model de anvelopă cu aceeleași dimensiuni pentru toate cele patru roţi ale mașinii.

Ce faci însă dacă acest lucru nu mai este posibil, din diverse motive? În acest caz poţi minimiza riscurile ţinând cont de aceste sfaturi simple. În primul rând, nu amesteca niciodată anvelope de vară cu cele de iarnă şi invers. La fel, este valabil şi pentru anvelope allseason. Nu faceţi compromis aici, este dosebit de periculos. Acestea au compoziţii diferite ale cauciucului, care se comportă complet diferit la solicitări. De asemenea, evitaţi montarea anvelopelor care au o diferenţă mare a adâncimii profilului, precum şi combinaţii între anvelope normale şi cele run-flat.

Prin urmare, recomandarea noastră e clară: dacă trebuie să înlocuieşti o singură anvelopă, cumpără una din acelaşi model cu celelalte, sau cel puţin cu cea de pe aceeaşi axă.

Anvelopele cu un profil mai adânc (mai noi) se montează întotdeauna pe puntea spate, indiferent dacă mașina este cu tracţiune faţă sau spate. În cazul în care o anvelopă relativ nouă a fost avariată, încearcă să mergi la o vulcanizare pentru a afla dacă mai poate fi folosită. Uneori ajutorul profesionist te poate scuti de o cheltuială semnificativă!

NICIUN COMENTARIU